امر به معروف و نهی از منکر تنها منحصر در حوزه حجاب و عفاف نیست

آغاز به کار نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر در کاشان

آغاز به کار نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر در کاشان

اصفهان – نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر در کاشان، صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، اساتید و دانشجویان در دانشگاه علوم‌ پزشکی کاشان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل دبیرعلمی نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر در کاشان در آیین افتتاحیه این کنگره که در سالن اجتماعات دکتر قریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد، گفت: از ۸۰ مقاله ارسال شده از سراسر کشور به دبیرخانه کنگره، تعداد ۱۸ مقاله به صورت سخنرانی و ۲۲ مقاله به صورت پوستر از سوی هیات داوران کنگره پذیرفته شد.

وی افزود: از این تعداد مقاله ۱۷ مقاله در محور ملل و ادیان، ۴ مقاله سلامت روح و جسم و روان، ۹ مقاله آموزش و پرورش و بهداشت و درمان، ۷ مقاله قوانین و روش ها، ۸ مقاله گفتمان سازی، ۶ مقاله خانواده، ۵ مقاله تولید و اقتصاد، ۲ مقاله همه گیری و بحران ها، ۷ مقاله فرهنگ و هنر و رسانه، ۵ مقاله سازمان‌ها و تشکیلات اداری و ۲ مقاله در محور کودک و نوجوان به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

به گفته وی ۴۰ نفر از شرکت کنندگان در نخستین کنگره دکتری و دانشجوی دکتری، ۳ نفر ارشد و دانشجوی ارشد و ۷ نفر در دانشجوی کارشناسی هستند.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها منحصر در حوزه حجاب و عفاف نیست و موضوعات دیگر اجتماعی را نیز شامل می‌شود، گفت: به نظر می‌رسد ابعاد مختلف امر به معروف به لحاظ علمی و پژوهشی نیز باید مورد توجه قرار داشته باشد.

وی به ارتباط این کنگره با دانشگاه علوم پزشکی کاشان اشاره و کرد و اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی متولی سلامت است و یکی از ابعاد سلامت نیز سلامت اجتماعی و یکی از فاکتور‌های سلامت اجتماعی فریضه مهم و واجب امر به معروف و نهی از منکر است که سبب سلامت اجتماعی می‌شود.

حجت الاسلام شاه فضل یادآور شد: نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی مدت دو روز امروز و فردا دهم و یازدهم خرداد ماه برگزار می‌شود، مهمان ویژه روز نخست کنگره حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان و مهمان ویژه روز دوم آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *